آموزشی

بررسی فیلتر شنی استخر اطلس پول

فیلتر شنی استخر اطلس پول
فیلتر شنی استخر اطلس پول، یکی از بهترین و معروف ترین فیلتر شنی تصفیه ی استخر می باشد. امروزه تصفیه ی آب استخرها چه خانگی باشند و چه صنعتی و چه سر باز یا سر پوشیده باشند، اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر، اهمیت فیلتر استخری را به وضوح نشان می دهد. همچنین صنایع مختلف برای تصفیه ی آب استخر، نیازمند تجهیزاتی همچون همین فیلترهای شنی می باشند. معمولاً از فیلترهای شنی در ابتدای سیستم تصفیه استفاده می شود. تمرکز این گونه فیلترها نیز، روی از بین بردن ذرات جامد معلق (TSS) و کدر بودن آب است. حال برای این که با پروسه ی تصفیه ی آب انواع استخرها به کمک فیلترهای شنی به خصوص فیلتر شنی استخر اطلس پول آشنا شوید، بهتر است ما را در ادامه ی این مقاله، همراهی کنید. ما قصد داریم تا نکات و مطالب مهمی را حول محور فیلترهای شنی تصفیه ی آب استخر، مورد بررسی قرار دهیم. توصیه می کنیم شما نیز برای گسترش دانش و آگاهی خودتان در این زمینه و یا خرید یک فیلتر شنی مناسب جهت تصفیه ی آب استخر در ادامه با ما همراه باشید. اطلس پول . فیلتر شنی چیست؟ نام دیگر فیلتر شنی، سند فیلتر (Sand Filter) است. این فیلتر، مخزنی است که تحت فشار بالا عمل می کند؛ فشاری که معمولأ بین ۲ تا ۴ بار است. همچنین فیلتر شنی، معمولأ از سیلیس در سایزهای مختلف، پر شده است. معمولاً از فیلترهای شنی در مرحله ی پیش تصفیه آب در صنایع استفاده می شود که این فیلترها، سبب کاهش کدورت آب و شفاف تر و زلال تر شدن آن می گردند. صنایع مختلف می توانند به کمک این گونه فیلترها، ذرات معلق در آبی که سایز آن ها حداکثر به ۵۰ میکرون می رسد را از آب جدا کنند؛ ذراتی مانند گل و لای ها. جنس بدنه ی این گونه فیلترها نیز، فولاد گالوانیزه، فایبرگلاس و یا استیل می باشد و به صورت استوانه ای ساخته می شوند. فیلتر شنی استخر اطلس پول نیز همان طور که از نامش پیداست، نوعی فیلتر شنی است که کمک زیادی به تصفیه ی آب استخرهای خانگی و صنعتی می کند. اگر شما نیز به دنبال بهترین فیلتر شنی برای تصفیه ی آب استخر هستید، توصیه می کنیم که از این فیلتر شنی غافل نشوید. فیلتر شنی استخر اطلس پول بررسی فیلترهای شنی از نظر کار فیلترهای شنی از نظر کار به سه دسته تقسیم می شوند:
  • فیلتر شنی آرام: این مدل فیلترهای شنی، معمولأ به صورت طبیعی در طبیعت موجود اند و بدون نیروی فشاری به فعالیت خود می پردازند. معمولأ از این مدل فیلترهای شنی در محیط هایی استفاده می شود که نیاز به آب تصفیه شده کم است؛ محیط هایی مانند شبکه ی آب روستایی.
  • فیلتر شنی تند ثقلی: این فیلتر شنی تقریبا مانند فیلتر شنی آرام کار می کند. آبی که در بالای شن این فیلتر قرار میگیرد، به شن فشار آورده و کم کم از آن عبور می کند. در این فیلتر مساحتی حدود ۴۰ الی ۱۰۰ متر مربع از شن و ماسه پر شده است. این کم بودن زمان تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت کار فیلتر دارد.
  • فیلتر شنی تند: یکی از پرکاربردترین نوع فیلترهای شنی، فیلترهای شنی تند هستند. این مدل فیلترها، معمولأ در محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. آب در این مدل فیلترها، تحت فشار پمپ وارد شده و در زمان کوتاه تری از بستر شن عبور کرده و در نهایت آب تصفیه شده خارج می گردد.
  مقایسه ی انواع فیلترهای شنی از نظر جنس فیلتر شنی استخر اطلس پول یا هر نوع فیلتر شنی تصفیه ی آب استخر، می تواند جنس های مختلفی داشته باشد. اگر به هنگام خرید فیلتر تصفیه به جنس آن توجه کنید، طول عمر و کارایی فیلتر را نیز در نظر گرفته اید. همچنین در نظر گرفتن جنس بدنه ی فیلتر شنی، احتمال آلودگی آب به مواد شیمیایی را از بین خواهد برد. فیلترهای شنی از نظر جنس به ۴ دسته تقسیم می شوند:
  • بدنه فلزی: این نوع فیلترهای شنی از جنس استیل یا فولاد ضد زنگ هستند. همچنین این نوع فیلترها به دلیل داشتن بدنه ی فلزی در برابر فشار و خوردگی، مقاومت بسیار بالایی داشته و توانایی بالایی نیز در برابر تحمل ضربات دارند. طول عمر این فیلترها، بیشتر از سایر انواع فیلترهای شنی است. معمولأ از این فیلترها در صنایعی همچون: نفت و گاز، شیمیایی و غذایی برای تصفیه ی آب استفاده می شود.
  • بدنه پلاستیکی: این مدل فیلترهای شنی را از جنس PVC می سازند. این فیلترها به دلیل مقاوم بودن در برابر خوردگی و سبک بودن، برای استفاده کردن در محیط های مرطوب مناسب هستند. همچنین این فیلترها به دلیل داشتن جنس پلاستیکی در برابر ضربه مقاومت کمتری داشته و احتمال آلودگی آب به مواد شیمیایی مضر نیز وجود دارد. می توان از این فیلترها در تصفیه ی آب زیر زمینی و ایستگاه های تصفیه ی آب، استفاده کرد.
  • بدنه FRP (فایبرگلاس): این جنس فیلترها، محبوب ترین فیلترها در صنایع تصفیه ی آب هستند. بدنه ی این فیلترها از ترکیب پلیمرها و الیاف شیشه تولید شده است. استفاده کردن از این نوع فیلترها جهت تصفیه ی آب های شهری و صنعتی، توصیه می شود.
  • بدنه بتنی: معمولأ از این مدل فیلترها در سیستم های تصفیه ی آب با ظرفیت بالا و زمانی که حجم آلاینده های آب زیاد باشد، استفاده می کنند.
کاربردهای فیلتر شنی صنعتی همان طور که پیش تر نیز بیان کردیم فیلتر تصفیه ی آب استخر، قادر است که کدورت آب و همچنین ذرات معلق را از بین ببرد و آن ها را کاملأ حذف کند. بهتر است برای آشنایی هر چه بیشتر با مزایای فیلترهای شنی و نحوه ی کار آن ها در صنایع مختلف به بررسی کاربردهای فیلترهای شنی صنعتی بپردازید. ما در زیر، چند مورد از مهم ترین کاربردهای فیلترهای شنی صنعتی را برایتان شرح داده ایم:
  • تصفیه کردن آب های سطحی و زیر زمینی
  • استفاده کردن از این مدل فیلترهای شنی در مرحله ی پیش تصفیه ی آب سیستم اسمز معکوس
  • تصفیه کردن آب استخر
  • تصفیه کردن آب برگشتی از منابع (برج های) خنک کننده
  • تصفیه کردن آب ورودی موتور خانه ها
  • تصفیه کردن مصارف آشامیدنی
  • تصفیه کردن نهایی فاضلاب های انسانی و صنعتی.
شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که دلیل استفاده کردن از فیلترهای شنی در تصفیه کردن آب صنعتی چیست. این فیلترها در بخش پیش تصفیه ی آب صنعتی قرار می گیرند تا با کاهش دادن کدورت و شاخص گل و لای، عمر و دوام المان ها را افزایش دهند.پمپ پنتاکس کلام آخر ما در این مقاله به بررسی نکاتی در مورد فیلتر شنی اطلس پول پرداختیم. ملاحظه کردید که استفاده کردن از این مدل فیلترها چه قدر در استخرهای خانگی و صنعتی، رواج یافته است. همچنین پی بردید که فیلتر شنی استخر اطلس پول به خصوص برای تصفیه ی آب در صنایع، کاربرد بسیار زیادی داشته و برای صنایع مختلف، تقریبأ حیاتی می باشد. اگر شما نیز به دنبال خرید و تهیه ی فیلتر شنی استخر اطلس پول هستید، توصیه می کنیم حتمأ نکات گفته شده در این مقاله را مد نظر قرار دهید. توجه به این نکات، باعث می شود که شما بهترین فیلتر تصفیه ی آب را برگزینید و از آن به راحتی استفاده نمایید. لازم به ذکر است که امکان تعمیر و یا پاک سازی فیلتر شنی استخر اطلس پول نیز وجود دارد. این بدین معنا است که تهیه ی این گونه فیلترها، کاملأ به صرفه و اقتصادی می باشد؛ چرا که در صورت وجود داشتن آلودگی یا یک سری ایرادات و مشکلات، نیازی نیست که شما مجددأ هزینه ای را صرف خرید فیلتر تصفیه ی آب جدیدی کنید. امیدواریم مطالب این مقاله، برایتان کاربردی و مفید بوده باشند. ما از شما بابت همراهی تان تا انتهای این مقاله، تشکر و قدردانی می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *